De eerst dagen op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Jolanda Smeets - WaarBenJij.nu De eerst dagen op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Jolanda Smeets - WaarBenJij.nu

De eerst dagen op Bonaire

Door: Jolanda Smeets

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

07 Januari 2013 | Bonaire, Kralendijk

Dag lieve mensen!

Het is alweer maandag, de derde dag dat wij hier zijn!
En wat een eerste dagen!

Vrijdag avond kwamen we aan en werden we opgehaald door Albert onze taxichauffeur. Hij bracht ons direct naar het huis en daar konden we ons verbazen over de ruimte, kleuren, inrichting en hoe geweldig het niet was!
Het huisje is echt tof. Maar uitpakken gaat op z'n Antilliaans.. we zijn dus al drie dagen bezig omdat we nog niet echt tijd hebben gehad.
's Avonds hebben we even wat gegeten in de stad en daarna hebben we heerlijk geslapen.

Om 4 uur 's nachts waren we alweer wakker vanwege de jetlag. Om 7 uur zijn we er maar uit gegaan en hebben we een ontbijtje gezocht.
Lekker broodje kaas kwam er op tafel, hmmm!

Om 10:15 werd ik weer opgehaald door Albert om naar het vliegveld te gaan om Emma en Robert op te halen.
Zij kwamen langs om mij op te zoeken, hoe leuk! Meteen bezoek.
Robert had een auto gehuurd en we gingen meteen op pad.
We zijn naar de zoutpannen gereden en naar de slavenhuisjes.
Na veel foto momentjes en pogingen tot het vinden van mooi drijfhout voor Emma reden we door naar de windsurfspot!!

Eindelijk! ik stond in de shop van JibeCity om een 20 uren kaart te kopen! Al zou ik de komende dagen nog niet surfen, de huurkaart is gekocht en ik kan helemaal los!

Na het surfstrand zijn we doorgereden omdat het begon te regenen..
Tja we zitten in het staartje van het regenseizoen.. En dat gaat her nogal hard aan toe! Keiharde plensbuien en meteen staat alles blank!
De wind is wel goed maar een beetje vlagerig.

Met z'n drieën hebben we nog een stuk rond gereden en ook off road, jammer dat ik niet mocht rijden. We zijn naar Rincon gereden. een plaatsje dat meer in het noorden ligt en in het binnenland.
Daar zagen we prachtige regenbogen en spraken we met een lokale vrouw die er blij was dat wij jonge toeristen zo konden genieten van de natuur op het eiland.

's Avond hebben we gegeten aan de boulevard, lekkere spare ribs!
Lek gestoken door de muggen mocht ik vermoeid m'n bedje in.

Dag 2
Rond een uur of 7 waren wij alweer energiek wakker in dit huis en aan het rondscharrelen.
Om 10 uur na een flinke regenbui werd ik opgehaald door Emma en Robert om weer het eiland rond te gaan.
Vandaag hebben we de Indianscripties wel gevonden. Gister eindigde dit in een onbegaanbaar pad en moest ik uit de auto klimmen om de takken opzij te houden, met gevaar voor eigen tenen.

Daarna zijn we naar de ruwe kant gegaan van het eiland waar de zee woest tegen de stenen rosten opslaat, echt prachtig!
Daarna zijn we nog naar Washikemba gereden. Dat is het oostelijke punt van het eiland. Daar hebben we prachtige flamingo's gezien!
Na een flinke regenbui reden we weer terug naar Kralendijk waar we lekker gelunched hebben en een ijsje gegeten.
Daarna heb ik afscheid moeten nemen van Emma en Robert.

Na een half uur voor een dichte deur en een zoektocht naar Nardi en Anne komen zij ineens de kade opstappen vanuit een dinkybootje.
Met grote verhalen dat ze met 3 Australiërs zijn mee geweest naar klein Bonaire. En dat we vanavond zijn uitgenodigd voor een bbq op hun catamaran!
Tja daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. De nassi kunnen we morgen altijd nog maken.

Dus thuis werd er een korte skype sessie gehouden, snel gedouched en gingen we weer naar de kade. We werden opgepikt met het dinkybootje en op de catamaran aangekomen hebben we heerlijk gekletst en gegeten!

Moe en voldaan kwamen we 's avonds terug. Om vervolgens weer heerlijk te gaan slapen!

Dag 3
Vandaag is het dan dag drie. Na wat drukke dagen gaan we vandaag maar eens echt uitpakken en flink boodschappen doen. We mogen meerijden met de buurman dus hebben we een auto.

Vandaag gaan we ook kijken naar vervoersmiddelen. Wordt nog een hele klus!

Tot de volgende keer!

Ayo dushi's!

• 07 Januari 2013 - 21:25

Mirjam Dingelstad:

hai nicht, klinkt allemaal goed die eerste dagen!!!,ben wel een beetje jaloers, want 38 jaar geleden deed ik hetzelfde, maar dan op Aruba, heerlijk die bbq op het strand en al die leuke belevenissen, van vooral niet Nederlands, geniet er maar lekker van, hoor/lees je volgende verhalen
    groetjes Mirjam

• 08 Januari 2013 - 20:34

Marja:

hoi, dochter.
    aan je verhalen kan ik zien dat je ontzettend amuseert. had ook niets anders verwacht.
    dit is jouw eiland, geniet ervan. ik hoop wel dat de kinderen van de school jullie ook nog te zien krijgen voor de klas.

• 08 Januari 2013 - 21:13

Papa:

Het klinkt allemaal heel leuk. Blijf genieten en geniet straks ook van je stagewerk, dan wordt het mooie tijd. we zullen daar samen een rakje varen, kijken hoe dat gaat. Tot later...