Stage, windsurfen en windsurfen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Jolanda Smeets - WaarBenJij.nu Stage, windsurfen en windsurfen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Jolanda Smeets - WaarBenJij.nu

Stage, windsurfen en windsurfen

Door: Jolanda Smeets

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

28 Maart 2013 | Bonaire, Kralendijk

Dag lieve mensen!!

Zo het is alweer een lange tijd geleden sinds ik een reisblog heb geschreven, om precies te zijn 21 dagen.

In die 21 dagen is er natuurlijk van alles gebeurt en omdat ik steeds beloof jullie up to date te houden schrijf ik nu weer bij.

Na Anne haar verjaardag heb ik vooral stage gelopen, gewindsurft en heerlijk genoten van het eilandleven.

Stagelopen is nu een hele klus want mijn mentor is al drie weken ziek en ik sta dus zelfstandig voor een pittige kleuterklas met alle gevolgen van dien.
Kinderen met waterpokken, luizen en ernstige lange vieze snottebellen die uit de neus komen, die vervolgens met vingers en tong weer word opgegeten.... Een briljante oplossing! Toch ben ik begonnen met de kinderen hun neus te leren snuiten.
Dus loop ik nu standaard met een rol wc-papier rond om dit probleem op te lossen.

Onze studiecoach vanuit de Marnix is ook nog langs geweest voor en bezoek in de klas. Ik vond het echt ontzettend leuk om even bezoek te hebben. Ik vond het ook erg leuk dat ik hem kon laten zien wat ik deed en hoe de kinderen waren.
Aan het einde van de dag hadden we een gesprekje en kregen we een brief terug die we in september vorig jaar aan onszelf hadden geschreven. Ik moet zeggen dat ik mezelf toen al redelijk kon inschatten. Wel echt leuk om dat terug te lezen.

Het thema piraten speelde nog steeds bij de kleuters en onderhand wisten ze er heel veel vanaf. Mijn klasje mocht de maandsluiting doen op het podium voor de hele school en dat was toch een partij spannend!!
3 dagen lang hebben we geoefend en gezwoegd om daarna 15 minuten op het podium in groepjes te vertellen welke boeken we hadden gelezen, welke letters we geleerd hadden en waarmee we gespeeld hadden. Fantastisch!
15 kleine kleutertjes op een rij die natuurlijk het krokodillenlied moesten zingen als afsluiting. Schattiger kun je het gewoon niet krijgen!

Naast stage wordt er nog steeds heel veel gewindsurft. Ik zit nu aan mijn 40 uur oefenen en dat begint zijn vruchten af te werpen.
Ik ben nu druk bezig met een doorgeplaneerde gijp die op 2% na goed gaat. Tijdens deze vakantie wil ik een duckjibe en de helitag goed oefenen en na de vakantie is het dan tijd voor een volgende move!
Het leuke van op Bonaire surfen is dat het niveau heel erg hoog ligt door alle pro's die hier komen overwinteren. Ik krijg dus heel veel tips en goeie voorbeelden. Op die manier leer ik snel nieuwe dingen! Super tof! Ik ben dus nog vol gemotiveerd aan het windsurfen!
Ik hoop de 60 uur oefenen te halen voordat ik weer terug ga naar Nederland.

Maar voor ik terug ga heb ik eerst nog 1,5 week vakantie en nog 4 weken op het eiland. Heerlijk!
We worden ook dogsitters op de puppy van de tante, oom, neef en nichtje van Anne! Dus we krijgen er voor een weekje een vriendinnetje bij, hoe leuk!

In de vakantie zijn we van plan een aantal tripjes te gaan doen. Maar daar zal ik de volgende keer weer over schrijven!

Ayo dushis!
Bon drumi!

Liefs, Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Jolanda

Actief sinds 02 Dec. 2012
Verslag gelezen: 2331
Totaal aantal bezoekers 11566

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 04 Mei 2013

Internationale stage op Bonaire

Landen bezocht: